Konkurs „Najlepszy Smak Lubelszczyzny” po raz piąty
Po raz piąty podczas Europejskiego Festiwalu Smaku w Lublinie producenci z regionu lubelskiego będą mogli pochwalić się swoimi produktami i wyrobami.
Producenci ubiegać będą się o tytuł „Najlepszego Smaku Lubelszczyzny 2020”. Spośród zgłoszonych specjałów Kapituła Dobrego Smaku składająca się z ekspertów kulinarnych, krytyków i znawców smaku – wyłoni najdoskonalsze, które zyskają miano „Najlepszego Smaku Lubelszczyzny 2020” dla każdej z kategorii.
Konkurs organizowany jest przez Departament Rolnictwa i Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego, Polską Akademię Smaku oraz Kresową Akademię Smaku. Jego celem jest wyszukiwanie tradycyjnych produktów pochodzących z regionu lubelskiego, ich promocja oraz wspieranie lokalnych producentów, którzy dbają o najwyższą jakość swoich wyrobów.
Lubelskie to region szczególnie wyróżniający się na mapie Polski. Jak czytamy na oficjalnej stronie www.lubelskie.pl: „Lubelszczyzna w Unii Europejskiej to region bardzo piękny i egzotyczny, położony na wschodnich krańcach Polski, kraina od stuleci pozostająca na styku kultury Zachodu i Wschodu, łącząca tradycje katolickie, prawosławne, judaistyczne, ale także znacznie bardziej orientalne – greckie, ormiańskie, tatarskie…”
Od kilku ostatnich lat zauważamy rosnącą modę na produkty regionalne. Masowa produkcja spowodowała, że różnorodność dostępnych produktów nie idzie zawsze w parze z ich jakością i smakiem, dlatego Polacy na nowo „odkryli” wyjątkowy smak produktów regionalnych, które dają swoistą gwarancję niezmiennie dobrego i charakterystycznego smaku.
Konkurs „Najlepszy Smak Lubelszczyzny 2020” ma pomóc wyłonić te produkty, które powinny być szczególnie eksponowane na mapie smaku regionu Lubelskiego. Chcemy ich twórcom wynagrodzić ich cierpliwość, pracowitość, przywiązanie do regionu i tradycji oraz dbanie o zachowanie najwyższej jakości wytwarzanych produktów. Pragniemy, by przyznane tytuły „Najlepszy Smak Lubelszczyzny – 2020” były dla twórców produktów regionalnych powodem do dumy, a także przyczynkiem dla wzrostu sprzedaży.